Instagram je plný jedla. Google pracuje na appke, ktorá spočíta jeho kalórie

17. júna 2015
mashable.com © NAJKY.sk, iDen Media s.r.o.
Autor: Janka
sladkosti, sladké, koláče
pixabay.com
reklama:

Na prvý pohľad „neužitočné“ veci bývajú zvyčajne aj tie najzábavnejšie. Nová appka od Google ti podľa tvojho obrázka na Instagrame povie, koľko mali zobrazené dobroty kalórií.  🙂

Odporúčame tiež

Google potvrdil, že jeho výskumníci umelej inteligencie pracujú aj na experimentálnom projekte na detekciu kalórií v tvojom jedle. Informáciu ti podá, keď rozanalyzuje fotku jedla. Projekt, ktorý sa volá Im2Calories, bol podľa reportu v mesačníku Popular Science pred necelými dvoma týždňami predstavený na bostonskom podujatí Rework Deep Learning Summit.

Experiment „spája vizuálnu analýzu – v tomto prípade určovanie hĺbky/dimenzie každého pixelu v obrázku – a rozpoznávanie vzorcov,“ uviedol Popular Science. Ale aj napriek tomu, že Im2Calories analyzuje pixely, technológia dokáže očividne pracovať s fotografiami s nižšou kvalitou, ako majú aj posty na Instagrame, povedal pri príležitosti summitu Kevin Murphy, ktorý je výskumníkom pre Google.

Algoritmy sa časom stanú precíznejšími, ozrejmil Murphy, a môžu byť prospešné tak pre zákazníkov, ktorí majú problém s kontrolou porcií, ako aj pre lekárov a výskumníkov. Tí by tak potenciálne mohli zhromažďovať dáta a používať ich v rámci svojich výskumov.

instagram logo

„Pre mňa je zrejmé, že to ľudia skutočne chcú a že je to aj skutočne užitočné,“ povedal v príspevku Murphy. „OK, dobre. Možno znížime kalórie o 20 %. Na tom nezáleží. Dôležitý je priemer za týždeň alebo mesiac, alebo rok. Teraz môžeme začať potenciálne zhromažďovať a spájať informácie od rozmanitých ľudí a prejsť k štatistikám týkajúcich sa populácie.“

Google nie je prvou spoločnosťou, ktorá pracuje na „automatizovanom rátaní kalórií“. SmartPlate – tanier, ktorý ti podľa váhy a senzorov pomôže kontrolovať príjem kalórií – sa dostal na trh minulý mesiac. Podobne sanfranciský startup Vessyl úspešne vyzbieral prostredníctvom crowdfundingu peniaze na svoj „smart cup“ („inteligentný hrnček“), ktorý je schopný zrátať kalórie v tvojich nápojoch.

Projekt spoločnosti Google však vyčnieva nad ostatnými podobne zameranými, pretože sa nespolieha na nejaký extra hardvér, aby mohla byť analýza skompletizovaná, čo by rozhodne mohlo mať výrazný vplyv na zjednodušený prístup k stopovaniu spotreby kalórií.

Hoci je Im2Calories stále len experimentom, Murphy oznámil, že spoločnosť si už zaregistrovala na technológiu patent, takže je možné, že keď sa podarí algoritmy ešte o čosi viac „vyladiť“, Im2Calories si napokon nájde cestu do jedného alebo rovno viacerých Google produktov.

Odporúčané články

Súvisiace témy:
reklama:
reklama:

Most popular in last 7 days

Čo si o tom myslíte?